Blog
Een FAQ-pagina, oftewel Frequently Asked Questions pagina, is een waardevolle toevoeging voor je webwinkel. Veel shops hebben er al één. Behoor jij niet tot deze shops? Lees dan snel verder.
Uit recente cijfers van Atos Worldline, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor jouw kredietkaarttransacties, blijkt dat er maandelijks ongeveer 1500 Belgen worden bedot door online winkels. En dat is niet goed voor het vertrouwen om aankopen te doen via webshops. Daarom is het heel belangrijk dat je met je webshop toont dat klanten jou écht mogen vertrouwen. Een betrouwbare webshop is belangrijker dan ooit.
De slechte online ervaringen die mensen hebben zijn niet min. Van verkeerde artikelen ontvangen tot zelfs helemaal niets krijgen, heel lange levertijden of andere vormen van online fraude. En dan gaat het nog niet over klanten- en kaartgegevens die in foute handen vallen na hacking.
Duidelijk dat dit allemaal niet zo goed is voor het vertrouwen van online consumenten. Daarom is het cruciaal om je webshop meteen betrouwbaar te maken voor je potentiële klanten wanneer je succesvol online wil verkopen.
In dit blog-artikel geef ik graag enkele tips om een betrouwbare webshop op te zetten.
"Alles wat je zelf doet, doe je meestal beter!" Een bekende leuze. En meestal klopt dit ook wel. En België is nu toch wel het land van de doe-het-zelvers, is het niet? Maar geldt dit ook voor het bouwen van websites? Is het wel zo een goed idee om even vlug zelf een website in elkaar te boksen? Of laat je dit toch beter over aan een professioneel webdesigner?
6 zaken die je onder de knie zou moeten hebben, wil je zelf je website bouwen:
Ik kom het nog regelmatig tegen: advertenties, visitekaartjes, bestelwagens, .. waar keurig de website op staat in de vorm van www.mijnbedrijf.be
Daaronder staat dan uiteraard ook het e-mailadres. Maar dat mailadres staat er dan in de vorm van mijnbedrijf @hotmail.com of mijnbedrijf @gmail.com
Waarom doen mensen dit toch? Waarom blijven mensen met een bedrijf vasthouden aan een onprofessioneel en moeilijk te onthouden gratis mailadres?
Het zou nochtans hun zaak enorm helpen als men zou kiezen voor een meer professioneel emailadres. Hier 8 redenen om daarvoor te kiezen.
Wat voorafging.
Onlangs mailde ik een website-eigenaar met het vriendelijke bericht dat zijn website niet mobielvriendelijk was en hij daardoor mogelijks niet hoog scoort in de goolge-zoekresultaten. Daardoor verloor hij mogelijks bezoekers en dus ook klanten. Wel jammer natuurlijk en gemakkelijk op te lossen door je website wel mobielvriendelijk te maken.
Er zijn meer Content Management Systemen op de markt. Elk heeft zo z'n voordelen. Wat zijn nou de sterke punten van Joomla? Waarom steekt Joomla erboven uit?
U wilt weten welke versie van Joomla! op uw website draait en u weet niet waar je dit in het beheergedeelte kan vinden? Hier staan de verschillende methodes, afhankelijk van de Joomla! versie.